[태양샘]므우루 공략 번역 by 폐묘

출처는 http://raidaholics.com/ 입니다.
번역하는 과정에서 오역 및 오타가 존재할 수도 있습니다.



























General Information일반 사항

M'uru is a fallen naaru and former guardian of Tempest Keep. He was captured by Kael'thas' blood elves and taken to Silvermoon City. After his defeat in Tempest Keep, Kael'thas and his felblood minions captured M'uru from Silvermoon and took him to the Sunwell Plateau, presumably to drain his power and aid in the summoning of Kil'jaeden. He thus represents the fifth encounter of the instance.
므우루는 본래 폭풍우 요새의 수호자였습니다. 그는 캘타스와 블러드엘프들에 의해 실버문 시티로 납치되었죠. 이후 캘타스가 폭풍우 요새에서 패퇴한 뒤, 캘타스와 그의 타락한 피의 블러드엘프들은 므우루를 태양샘 고원으로 다시 납치하게 됩니다. 므우루의 힘을 킬제덴 소환에 사용하기 위해서였죠. 그는 태양샘 고원의 다섯 번째 네임드로 등장하게 됩니다.


Raid Setup 공대 구성

네 명의 탱커
  • 1 Paladin Tank is needed for this fight.
    한 명의 보호 기사가 필요합니다.
여섯 명의 힐러
  • Restoration Shaman shine in this fight!
    복원 술사가 큰 빛을 발할것입니다!
열 다섯명의 딜러

Boss Abilities 보스의 능력

M'uru Abilities (3,000,000 health)므우루의 능력 (체력 3백만)
  • Negative Energy - A black beam of energy that hits multiple targets, leaving a debuff that deals periodic shadow damage.
    부정의 기운 - 다수의 대상에게 검은 빔을 쏘아 주기적인 암흑 피해를 입는 디버프를 남깁니다.
  • Darkness - Opens a void zone that deals heavy shadow damage to all players caught in it, and prevents all healing to those affected.
    어둠 - 공허의 지대를 열어서 범위 안에 있는 모든 대상에게 엄청난 암흑 피해를 입히며 모든 치유 효과를 방지합니다. 
Entropius Abilities (2,000,000 health) 엔트로피우스 능력(체력 2백만)
  • Negative Energy - A black beam of energy that hits multiple targets, increases damage every cast.
    부정의 기운 - 다수의 대상에게 검은 빔을 쏘아 받는 피해를 매 번 증가시킵니다.
  • Darkness - Opens a void zone that deals heavy shadow damage to all players caught in it, and prevents all healing to those affected.
    어둠 - 공허의 지대를 열어서 범위 안에 있는 모든 대상에게 엄청난 암흑 피해를 입히며 모든 치유 효과를 방지합니다.
  • Dark Fiends. -
    어둠의 피조물 - 공허의 지대로부터 생성됩니다. 공격적인 성향의 디스펠 마법(마법 무효화, 정화, 대규모 무효화)가 적중된다면 즉시 죽일 수 있습니다.

The Pull 풀링
The ranged/healers and Paladin Tank need to head to their locations while the melee/tank group runs in towards M'uru and begins DPS on him. Be ready to run back to the door and pick up the first Humanoid group, however!
원거리딜러/힐러들과 성기사 탱커는 므우루 근접 딜러/탱커 파티가 므우루에게 달려가는 중에 최고의 DPS를 뽑아낼 수 있도록 자리를 잘 잡는 것이 중요합니다. 하지만 첫 번째 인간형 그룹을 처리하기 위해 근접 딜러/탱커 파티는 문가에서 대기해야 할 것입니다. 

M'uru Phase One
M'uru Phase 1 Positioning
M'uru Phase 1 Positioning
Upon engaging M'uru a Humonoid group will spawn at the doorway in roughly 5 seconds. This needs to be picked up and tanked, then DPS'd down by the Melee DPS. A new Humanoid group will spawn at the doorway every 70 seconds from this point on in Phase 1. Once the Humanoid group dies the Melee can move in and DPS M'uru if Darkness is not about to be cast. Do not risk some minor DPS if Darkness is 3 seconds away! Tanks need to be sure to be at the doorway to pick up the Humanoid when it spawns.An Enhancement Shaman or a Mage needs to stay with the Melee group to interrupt the caster to force them to come to the doorway.
므우루와의 전투가 시작되면 약 5초후에 인간형 그룹이 생성됩니다. 이들을 잡아서 탱킹해 주어야 하며 밀리 딜러들이 데미지 딜링해 줍니다. 다음 인간형 그룹은 1단계에서 매 70초마다 문가에 생성됩니다. 인간형 그룹을 처리했고 어둠 시전시간이 어느 정도 남아있다면 근접 딜러는 므우루에게로 향하여 본체를 딜링합니다. 어둠이 3초가량 남아있다면 지체하지말고 빠져나와야 합니다! 탱커는 물론 문가에 인간형 그룹이 생성될 때 즉시 이들을 탱킹해야만 합니다. 고양 술사나 마법사들이 밀리 파티와 함께하며 캐스터형 몹들을 방해해야 합니다.

Ranged DPS needs to continue on M'uru. 30 seconds after engaging M'uru the first Void Sentinal will spawn. This needs to be picked up by a tank and taken to the Void Tanking area. The Void Sentinal emits a Shadow Pulse which deals moderate shadow damage in a 10 yard aoe around him every 2 seconds.All ranged DPS needs to switch and burn it down. Upon dying, it will break into 10 smaller voids. These need to be picked up instantly by the Paladin tank in the Void Tank area. From this point on a new Void Sentinal will spawn from the walls every 45 seconds. Every time a new Sentinal is spawned, it needs to be taken to the Void Tank area. The Warlocks need to spam Seed of Corruption on the new Sentinal, as the AoE damage will kill the smaller voids. All ranged DPS needs to shift over to the Sentinal each time it is up. If the small voids start piling up the Warlocks may need to toss some seeds over on them to lessen the damage taken by the Paladin tank and the raid (due to their Shadowbolt volley). After the Sentinal is dead, all ranged DPS needs to switch back to M'uru.
원거리 딜러들은 지속적으로 므우루를 딜링합니다. 전투 시작 이후 30초가 지나면 므우루는 첫 번째 공허의 파수병을 소환합니다. 탱커는 즉시 파수병을 끌어서 공허 탱킹 지역으로 끌고갑니다. 공허의 파수병은 주변 10미터 범위에 매 2초마다 암흑 피해를 입히는 고동치는 어둠(Shadow Pulse)를 시전합니다. 모든 원거리 딜러들은 파수병에 화력을 집중하여 빠르게 처치해야 합니다. 파수병이 사망하면 열 마리의 작은 보이드들로 나뉘어집니다. 이들은 성기사 탱커가 공허 탱킹 지역에서 붙들어 줍니다. 이 시점에서 새로운 공허의 파수병이 매 45초마다 생성됩니다. 새로운 공허의 파수병이 생성될 때 마다 공허 탱킹 지역으로 끌고가는 것이 중요합니다. 흑마법사는 부패의 씨앗을 새롭게 생성된 공허의 파수병에게 사용해 주며 광역 피해를 이용하여 작은 보이드들을 처리합니다. 모든 원거리 딜러들은 새로운 파수병이 생성될 때 마다 화력을 집중해야만 합니다. 만약 작은 보이드들이 많이 쌓이게 된다면 흑마법사들은 성기사 탱커가 받는 부담과 공격대가 받는 부담(광역 어둠의 화살로 인한)을 줄이기 위해 작은 보이드에도 부패의 씨앗을 뿌려 주어야만 합니다. 파수병이 사망하면 모든 원거리 딜러는 므우루에게로 화력을 돌려줍니다.


45 seconds after engaging M'uru will do his first Darkness. The glowing gold circle in the center will turn black for 10 seconds and deal 3,000 damage per second and make everyone in it unhealable for 10 seconds. Everyone MUST move out of the center golden circle as quickly as possible.
므우루와의 전투가 시작되고 45초가 지나면 첫 번째 어둠을 시전합니다. 중앙에서 반짝이는 금빛 원이 10초간 검게 변하면서 매 초마다 3천의 암흑 피해를 입히고 범위 안의 모든 대상에게 10초간 치유 효과를 받지 못하도록 합니다. 전원은 반드시 중앙의 금빛 원을 가능한 한 빠르게 벗어나야만 합니다.

Every second M'uru will hit 5-7 targets with Negative Energy. This deals 900-1,000 Shadow damage and is unavoidable, so it is simply healed through.
므우루는 매 초마다 5~7명에게 부정의 기운을 사용합니다. 9백에서 1천의 암흑 피해를 입히며 저항이 불가능하기 때문에 치유하는 것 말고는 딱히 방법이 없습니다.

When M'uru reaches 0% he will transform in to Entropius and Phase 2 will begin. Everyone needs to spread out, and get ready to go balls-to-the-wall damage. The goal of this phase is to kill him before he kills you. You have roughly 1 minute to burn him.
므우루의 체력이 0%까지 내려가면 그는 엔트로피우스로 변하며 2단계가 시작됩니다. 공대원은 앞으로 입을 피해를 대비해서 최대한 빠르게 흩어져야만 합니다. 이 단계의 목적은 엔트로피우스가 공대원을 죽이기 전에 그를 죽이는 것입니다. 대략 1분 가량의 시간동안 그를 녹여버려야 합니다.


M'uru Phase Two
M'uru Phase 2 Positioning
First thing you need to do is make sure ALL Phase 1 adds are dead. This includes the Humanoids and the small voids. If they are still up, get them down as quickly as possible, then turn to Entropius.
우선 1단계의 모든 쫄몹들을 처리해야만 합니다. 인간형과 작은 보이드까지 포함해서요. 만약 이들이 살아있다면 최대한 빠르게 처치하고 엔트로피우스에게 향해야 합니다.

The tank needs to pick him up and begin a very slow kiting process. The goal is to kite him so you do not stand in his void zones, however keep the movement slow to maximize melee DPS. The void zones summon rather frequently, roughly once every 7-10 seconds. You must move away from them as quickly as possible (they appear as dark grey circles with black flames coming up around the borders on the ground).
탱커는 엔트로피우스를 붙잡은 뒤 천천히 정해진 이동경로로 드리블해야 합니다. 그를 드리블하는 목적은 엔트로피우스가 사용하는 공허의 지대때문에 그 자리에 서있을 수 없기 때문인데, 근접 딜러들이 최대한의 딜을 뽑아낼 수 있도록 천천히 움직여야만 합니다. 공허의 지대는 매 7~10초마다 생성됩니다.이런 지역에서는 최대한 빠르게 벗어나야만 합니다(이 지대는 검은 불길이 일렁이는 어두운 회색 원 모양으로 바닥에 생성됩니다).

M'uru Phase 2 Tank Kite Path
Another challenge of this fight is the Negative Energy, which has gotten a lot stronger than it's Phase 1 counterpart. It starts off dealing 900 to 1,000 shadow damage to 5-8 targets, but increases it's damage over time. At a minute and a half it will deal around 5k shadow damage to everyone it hits, thus making healing through it impossible. Along with the skull will be orb. This will float randomly, not linked to the skull itself. Upon getting near it you will be tossed across the room. Avoid these at all costs as well, however sometimes you simply cannot. If that is the case, just make sure you get back to your job as quickly as possible.
이 전투에서 마주할 다른 난관은 1단계에서 사용하는 것 보다 훨씬 강력해진 부정의 기운입니다. 처음에는 5~8명에게 9백~1천의 암흑 피해를 입히지만 시간이 지날수록 이 피해는 증가합니다. 1분 30초정도가 지난다면 약 5천의 암흑 피해에 적중당하게 되며 힐이 없이는 버티는 것이 불가능할 정도가 될 것입니다. 해골들이 생성되면 이들은 구체가 됩니다. 이들은 무작위로 떠돌아다니며 해골 자신끼리 링크되어있지는 않고 따로따로 움직입니다. 그들이 자신에게 향한다면 가능한 한 빠르게 이들을 피해야만 합니다.

The next thing that needs to be taken care of are the Dark Fiends that spawn randomly in this phase. They appear as a floating skull, and upon reaching a target they will explode, killing them. The only way to get rid of these is through a dispel spell (Purge, Dispel Magic, etc). They need to be called out and dispelled immediately. If one person dies in this phase, it's more than likely a wipe.
다음 난관은 이 단계에서 무작위로 소환되는 어둠의 피조물들을 주의해야 한다는 것입니다. 이들은 떠돌아다니는 해골로 나타나며 대상에게 닿으면 폭발하여 그를 죽입니다. 이들은 오직 마법 해제 주문(정화, 마법 무효화 등등)을 통해서만 처리할 수 있습니다. 이들이 보이면 즉각적으로 처리해주어야만 합니다. 만약 한 사람이 이 단계에서 사망한다면, 거의 전멸한 상황이라고 보는 것이 좋습니다.

Tips on burning down Entropius
엔트로피우스에게 화력을 집중할 때의 팁

  • If you have recently wiped, wait it out and make sure all of your raid's cooldowns are up. This means everything from trinkets to Fire Elemental totems.
    만약 공대가 거의 전멸해간다면, 재사용 대기시간들을 확보하기 위해 기다리는 것이 좋습니다. 이는 장신구에서부터 불 정령 토템등을 포함한 것입니다.
  • Set up a solid Drums of Battle rotation amongst all groups capable of using them.
    전쟁의 북소리 로테이션을 각 파티별로 철저하게 짜서 실행해야만 합니다.
  • Swap your Shaman out of healing groups and into DPS groups to use their Bloodlust/Heroism, then swap them back out. DPS needs to gain every buff it can get.
    주술사를 힐러 파티 대신 딜러 그룹에 넣어 피의 욕망/영웅심을 사용하도록 하며, 지속시간이 끝나면 다시 힐러 그룹으로 넣습니다. 데미지 딜러는 받을 수 있는 모든 버프효과를 받아야만 합니다.

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