[WotLK]현존하는 주문과 특성 변동사항 by 폐묘

힘들다 번역 ㄱ-..

Changes to existing spells & talents.
현존하는 주문과 특성 변동사항

General: 일반

Intellect, Spirit and Stamina buff scrolls now provide buffs equal to their equally levelled class spells.
지능, 정신력, 체력의 버프 스크롤이 이제 해당 직업 버프 수준과 동일한 만큼의 능력치를 부여합니다.

Many existing mob abilities now have more descriptive tooltips when linked.
현존하는 대다수의 몬스터 능력 툴팁이 링크되었을 때 설명이 추가로 표시됩니다.


Druid 드루이드

Entangling Roots can now be used indoors as well.
휘감는 뿌리가 이제 실내에서도 사용 가능해집니다.

Base damage of Maul, Rake and Ravage has been increased.
후려치기, 갈퀴 발톱, 약탈의 기본 공격력이 증가했습니다.

Demoralizing Roar now removes more attack power than before.
위협의 포효가 이제 이전보다 더 많은 전투력을 감소시킵니다.

Soothe Animal is now instant cast.
동물 달래기가 이제 즉시시전이 됩니다.

Tiger's Fury no longer costs energy, but now has a 30 second cooldown.
맹공격이 더 이상 기력을 소모하지 않지만 30초의 재사용 대기시간을 갖습니다.

Hurricane cooldown has been removed.
허리케인의 재사용 대기시간이 사라졌습니다.

Frenzied Regeneration now only has one rank. Frenzied Regeneration will now restore 0.1% of your max health per rage instead.
광포한 재생력이 한 개의 단계만을 갖습니다. 대신 1의 분노당 전체 생명력의 0.1%만큼을 회복시킵니다.

Ferocious Bite's damage for extra energy now scales with attack power.
흉포한 이빨을 사용했을 때 기력으로 인한 추가 피해량이 이제 전투력에 영향을 받습니다.

Nature's Grasp can now be used indoors as well.
자연의 손아귀가 실내에서도 사용할 수 있게 됩니다.

Nature's Reach now reduces threat generated by your Balance spells by 15/30% in addition to it's old effect.
자연의 테두리가 이제 기존이 효과와 함께 조화 주문으로 생성되는 위협수준을 15/30%만큼 감소시켜줍니다.

Brambles now gives your Thorns and Treants a 5/10/15% chance to daze the target for 3 seconds when dealing damage in addition to it's old effect.
가시나무가 기존 효과와 함께 가시와 나무정령이 피해를 입힐 경우 5/10/15%의 확률로 3초간 대상을 멍해지게 합니다.

Omen of Clarity is now a passive effect instead of a self-cast buff.
청명의 전조가 자신에게 버프하는 효과가 아닌 패시브 효과로 변경되었습니다.

Feral Charge is now available in Cat Form as well.
야성의 돌진은 표범 폼에서도 사용할 수 있습니다.

Improved Mark of the Wild has been reduced to a 2 point talent, increasing the effect of Mark of the Wild by 20/40%.
야성의 징표 연마가 2포인트짜리 특성으로 변경되었으며 야성의 징표로 인한 효과를 20/40%만큼 증가시켜 줍니다.

Nature's Focus has been reduced to a 3 point talent, now reducing chance to be interrupted by 23/46/70%.
자연의 정신집중이 이제 3포인트짜리 특성으로 변경되었으며 주문 시전 지연현상을 23/46/70%의 확률로 방지해 줍니다.

Subtlety has been reduced to a three point talent, now reducing threat and reducing the chance your spells will be dispelled by 10/20/30%
미묘함이 이제 3포인트짜리 특성으로 변경되었으며, 주문이 해제될 확률을 10/20/30%만큼 감소시켜줍니다.

Improved Tranquility now reduces the cooldown of your Tranquility spell by 25/50% in addition to it's old effect.
평온 연마가 이제 기존 효과와 함께 평온의 재사용 대기시간을 25/50%만큼 감소시켜 줍니다.

Improved Faerie Fire works for spells too now.
요정의 불꽃 연마가 주문에도 적용됩니다.

Survival of the Fittest's effect has been doubled.
적자생존의 효과가 두 배가 되었습니다.

Tree of Life can cast the new Flourish spell. Old extra healing aura has been removed and replaced with Bark's Blessing, which increases healing done on target's of your healing spells by 25% of your spirit for 8 seconds.
생명의 나무 상태에서 현란한 손놀림 주문을 사용할 수 있습니다. 기존 치유 오라 효과는 대상이 받는 자신의 치유 효과를 드루이드 정신력의 25%만큼 증가되어 영향받게 하는 나무껍질의 축복으로 대체됩니다.

Mangle (Bear) now increases the damage of your Maul ability instead of the Shred ability.
짓이기기(곰)은 이제 칼날발톱 대신에 후려치기 능력으로 인한 피해를 증가시켜줍니다.


Hunter사냥꾼

Scare Beast's tooltip now shows the correct cast time.
야수 겁주기의 설명이 이제 올바르게 시전시간을 표시합니다.

Damage caused by the pet ability Bite has been reduced, it's Focus cost has been reduced as well, and it's cooldown has been removed.
소환수의 능력: 물기로 인한 피해가 감소되었으며 재사용 대기시간이 사라졌습니다.

Screech renamed Demoralizing Screech.
날카로운 울음소리가 사기의 울음소리로 변경되었습니다.

Furious Howl's buff range increased to 20 yards.
사나운 울음소리 버프의 범위가 20미터로 증가했습니다.

Shell Shield no longer reduces your turtle's attack speed.
껍질 방패가 더 이상 거북이의 공격 속도를 늦추지 않습니다.

Steady Shot's bonus damage slightly reduced. Scaling unchanged.
고정 사격의 보너스 피해가 약간 감소했습니다. 야수의 크기는 변하지 않습니다.


Mage 마법사

Invisibility's fade time changed to four seconds from five seconds
투명화로 사라지기까지 걸리는 시간이 5초에서 4초로 변경되었습니다.

Polymorph now has a percentage of base mana cost instead of fixed cost.
변이에 소비되는 마나량이 이제 고정되는 대신 전체 마나량에서 일정 비율만큼 소비됩니다.

Slow Fall now has a percentage of base mana cost instead of fixed cost.
저속 낙하에 소비되는 마나량이 이제 고정되는 대신 전체 마나량에서 일정 비율만큼 소비됩니다.

All Teleport: <destination> and Portal: <destination> spells now have a percentage of base mana cost instead of fixed cost.
모든 순간이동: <목적지>와 차원문: <목적지>주문에 소비되는 마나량이 이제 고정되는 대신 전체 마나량에서 일정 비율만큼 소비됩니다.

Mana Gem spells are now simply called "Conjure Mana Gem (Rank #)".
마나 보석 주문이 이제 단순히 "마나 보석 창조(# 단계)"로 표기됩니다.

Arcane Focus now only gives 1% Arcane spell hit chance per point, but will now reduce mana cost of Arcane spell by 1% per point as well.
신비한 집중은 이제 비전 주문이 적중할 확률을 포인트 당 1%씩 증가시켜 주게 되지만, 비전 주문에 소비되는 마나를 포인트 당 1%씩 감소시켜 줍니다.

Magic Attunement now increases your Arcane spells ranges by 3/6 yards, in addition to it's old effect.
마법의 조화가 기존 효과와 함께 비전 주문의 사정거리를 3/6미터만큼 증가시켜 줍니다.

Prismatic Cloak now reduces the fade time on your Invisibility spell by 1/2 seconds in addition to it's old effect.
굴절의 망토가 기존 효과와 함께 투명화를 사용하여 사라지기까지 걸리는 시간을 1/2초만큼 감소시켜 줍니다.

 

Paladin 성기사

Cooldown on Turn Undead and Turn Evil removed.
언데드 퇴치와 악령 퇴치의 재사용 대기시간이 사라졌습니다.


Priest 사제

Mind Soothe now only has one rank and works on targets of all levels.
평정이 한 개의 단계만을 가지며 모든 레벨의 대상에게 작동합니다.

Mind Soothe now has a percentage of base mana cost instead of fixed cost.
평정에 소비되는 마나량이 이제 고정되는 대신 전체 마나량에서 일정 비율만큼 소비됩니다.

Mind Control now only has one rank and works on targets of all levels.
정신 지배가 한 개의 단계만을 가지며 모든 레벨의 대상에게 작동합니다.

Mind Control now has a percentage of base mana cost instead of fixed cost.
정신 지배에 소비되는 마나량이 이제 고정되는 대신 전체 마나량에서 일정 비율만큼 소비됩니다.

Mind Vision now has a percentage of base mana cost instead of fixed cost.
마음의 눈에 소비되는 마나량이 이제 고정되는 대신 전체 마나량에서 일정 비율만큼 소비됩니다.

Psychic Scream now has a percentage of base mana cost instead of fixed cost.
영혼의 절규에 소비되는 마나량이 이제 고정되는 대신 전체 마나량에서 일정 비율만큼 소비됩니다.

Shackle Undead now has a percentage of base mana cost instead of fixed cost.
언데드 속박에 소비되는 마나량이 이제 고정되는 대신 전체 마나량에서 일정 비율만큼 소비됩니다.

Holy Fire now deals more of it's damage on the initial cast, but it's damage over time
duration and damage have been reduced. It should still result in a net increase in damage dealt.
신성한 불꽃의 첫 피해량이 증가했지만 도트 피해의 지속시간과 피해량이 감소되었습니다. 이는 여전히 입힌 피해량에 의해 증가됩니다.

Lightwell cast time reduced to 0.5 seconds.
빛샘의 시전 시간이 0.5초로 감소되었습니다.

Lightwell cooldown reduced to 5 minutes.
빛샘의 재사용 대기시간이 5분으로 감소되었습니다.

Power Infusion cooldown reduced to 2 minutes.
마력 주입의 재사용 대기시간이 2분으로 감소되었습니다.

The amount of charges on Lightwell has been increased to 10.
빛샘의 사용 횟수가 10회로 증가했습니다.

Inspiration can now proc from the Penance spell, in addition to all the old spells that could proc Inspiration.
신의 계시가 기존의 효과와 함께 이제 Penance(속죄?)에 영향을 받습니다.

Searing Light now also increases the damage of Holy Nova and Penance.
타오르는 빛이 이제 신성한 폭발과 Penance(속죄?)의 피해 또한 증가시켜 줍니다.

Shadow Resilience now reduces physical damage taken instead of it's old effect.
암흑의 탄력성이 이제 기존 효과 대신 물리 피해를 감소시켜 줍니다.

Shadow Focus reduced to give 1% Shadow spell hit per point, but will now additionally reduce Shadow spell costs by 2% per point. Talent now has 3 points total to spend on it, down from 5.
암흑 마법 집중이 포인트 당 1%씩의 암흑 주문 적중도를 올려주는 대신 암흑 주문에 소비되는 마나를 포인트 당 2%씩 감소시켜 줍니다. 해당 특성에 들어가는 총 포인트는 기존의 5포인트 대신 3포인트로 감소되었습니다.

Spirit Tap now gives a 33/66/100% chance to proc, total talent points that can be put into the talent reduced to 3.
정신력 누출이 이제 33/66/100%의 확률로 발동하며 투자할 수 있는 포인트가 3개로 감소되었습니다.

Improved Spirit Tap added, this new talent gives your Mind Blast and Shadow Word: Death spells a 50/100% chance to give 50% extra spirit and 25% mana regeneration while casting for 8 seconds.
정신력 누출 연마가 추가되었습니다. 이 새로운 특성은 정신 분열과 어둠의 권능: 죽음 주문에 50/100%의 확률로 8초동안 50%의 추가 정신력과 함께 주문을 시전하는 동안 25%의 속도로 마나를 회복시켜 줍니다.

Improved Shadow Word: Pain now increases the damage dealt by 5/10% instead of it's old effect.
어둠의 권능: 고통 연마가 이제 기존 효과 대신 5/10%만큼 피해량을 증가시켜줍니다.

Mind Flay's range has been increased to 30 yards.
정신의 채찍의 사거리가 30미터로 증가했습니다.

Shadow Form now reduces threat generated by 30% in additional to it's old effects.
암흑의 형상이 이제 기존의 효과 대신 생성하는 위협수준을 30%만큼 감소시켜 줍니다.

Mental Strength now increases your Intellect by 3/6/9/12/15% instead if it's old effect.
정신력이 이제 기존효과 대신 지능을 3/6/9/12/15%만큼 증가시켜 줍니다.

Pain Suppresion cooldown increased to 3 minutes.
고통 억제의 재사용 대기시간이 3분으로 증가했습니다.

Focused Mind now also affects Mind Sear.
흐트러짐 없는 마음이 이제 정신의 불태움에도 영향을 줍니다.

Shadow Power's extra crit chance reduced to 2/4/6/8/10%, but Shadow Power now increases the critical damage bonus of the affected spells by 10/20/30/40/50%.
어둠의 힘으로 인한 극대화 발생확률이 2/4/6/8/10%로 감소하지만 극대화로 적중했을 경우 10/20/30/40/50%만큼 증가된 피해를 입힙니다.

Circle of Healing now has a 8 second cooldown.
치유의 기원이 8초의 재사용 대기시간을 갖습니다.

Enlightenment now increases spell damage and healing by 1/2/3/4/5% in addition to it's old effects.
일깨움이 이제 기존 효과와 함께 주문의 공격력과 치유량을 1/2/3/4/5%만큼 증가시켜 줍니다.

Vampiric Touch now gives mana to your party members for 2% of your shadow damage dealt, down from 5%.
흡혈의 손길은 사제가 입히는 암흑 피해의 5%에서 감소한 2%만큼씩 파티원의 마나를 회복시켜 줍니다.


Rogue 도적

The stun from Mace Specialization now has a 6 second cooldown.
둔기 전문화로 인한 기절 효과가 6초의 재사용 대기시간을 갖습니다.


Warlock 흑마법사

Demon Skin/Armor now increase healing on the Warlock by 20% instead of giving health regeneration.
악마의 피부/갑옷이 이제 체력 회복효과 대신 흑마법사가 받는 치유량을 20%만큼 증가시켜 줍니다.

Demon Armor no longer increases Shadow Resistance.
악마의 갑옷이 더 이상 암흑 저항력을 증가시키지 않습니다.

Fel Armor now allows 30% of your mana regeneration to continue while casting, but no longer increasing the effects of healing you receive.
마의 갑옷은 이제 주문을 시전할 때 평소의 30%에 달하는 속도로 마나를 회복시켜 주지만 더 이상 받는 치유량을 증가시켜주지 않습니다.

Howl of Terror now has a percentage of base mana cost instead of fixed cost.
공포의 울부짖음에 소비되는 마나량이 이제 고정되는 대신 전체 마나량에서 일정 비율만큼 소비됩니다.

Cataclysm now increases the chance to hit of your destruction spells by 1/2/3/4/5%.
재앙은 이제 파괴 주문의 적중도를 1/2/3/4/5%만큼 증가시켜 줍니다.

Improved Shadow Bolt's damage increase reduced to 3/6/9/12/15%.
어둠의 화살 연마로 인한 증가 피해량이 감소하여 3/6/9/12/15%만큼 증가하게 됩니다.

Soul Siphon now affects Drain Soul as well.
영혼 착취가 이제 영혼 흡수에도 영향을 줍니다.

Pyroclasm now also works with Conflagrate.
화염 파열이 점화에도 작동합니다.

Aftermath now has two ranks, giving a 5/10% chance to daze.
재앙의 여파가 2개의 단계를 지니게 됐으며 5/10%의 확률로 멍해지게 합니다.

Improved Fire Bolt and Improved Lash of Pain have been combined into the new talent Demonic Power. This talent takes the place of Improved Fire Bolt.
불화살 연마와 고통의 채찍 연마가 새로운 특성인 악마의 힘으로 합쳐졌습니다. 이 특성은 불화살 연마가 있던 자리에 위치합니다.

Fel Intellect and Fel Stamina have been combined into the new talent Fel Vitality. This talent takes the place of Fel Intellect.
미의 지능과 마의 체력이 새로운 특성인 마의 능력으로 합쳐졌습니다. 이 특성은 마의 지능이 있던 자리에 위치합니다.

Improved Curse of Weakness, Dark Pact and Mana Feed have had their tooltips clarified.
무력화 저주 연마, 암흑의 계약, 마나 섭취의 툴팁이 명확해졌습니다.

Improved Succubus now reduces the chance your Succubus will have her Seduction spell interrupted by 25/50/75%, but will no longer increase the effects of Soothing Kiss and Lash of Pain.
서큐버스 연마는 이제 서큐버스가 사용하는 유혹 주문이 방해받을 확률을 25/50/75%만큼 감소시켜 주지만, 더 이상 유혹의 입맞춤과 고통의 채찍으로 인한 효과를 높여주지 않습니다.

Soul Link now only shares 15% of the damage taken, and no longer increased damage dealt by the demon or it's master. Soul Link moved to tier 3 of the Demonology tree.
영혼의 고리가 이제 15%만큼의 피해만을 나누게 되며 더 이상 악마나 그 주인의 공격력을 증가시켜주지 않습니다. 영혼의 고리는 악마 특성의 세 번째 줄로 이동했습니다.

Master Demonologist: Imps now provide 1/2/3/4/5% fire damage and fire crit, Voidwalker provides 2/4/6/8/10% damage reduction, Succubi now provide 1/2/3/4/5% shadow damage and shadow crit, Felhunter now provides 0.2 resistance per level and rank, Felguards will now provide 1/2/3/4/5% extra damage and damage reduction.
악령술의 대가: 임프는 이제 화염 피해와 극대화 적중도를 1/2/3/4/5%만큼 증가시켜 주고, 보이드워커는 받는 피해를 2/4/6/8/10%만큼 감소시켜 주며, 서큐버스는 어둠 피해와 극대화 적중도를 1/2/3/4/5%만큼 증가시켜 주고, 지옥사냥개는 레벨과 단계 당 0.2의 마법 저항력을 증가시키고, 지옥수호병은 1/2/3/4/5%만큼 특수 피해를 입히고 받는 피해를 감소시킵니다.


Unstable Affliction's Silence effect reduced to 3 second duration.
불안정한 고통의 침묵 효과의 지속시간이 3초로 감소되었습니다.

Shadowfury's Stun effect now lasts 3 seconds.
어둠의 격노로 인한 기절 효과가 3초동안 지속됩니다.


Warrior 전사

Shield bash now deals damage equal to 20% of Attack Power.
방패 가격이 이제 전투력의 20%만큼 피해를 입힙니다.

Thunder Clap's damage increases as you get more Attack Power.
천둥 벼락이 전투력에 영향을 받아 더 많은 피해를 입힙니다.

Rend's Scaling with weapon damage has been improved.
무기 피해로 받게되는 분쇄의 피해량이 증가합니다.

Sunder Armor's threat now scales with attack power.
방어구 가르기로 생성되는 위협 수준이 전투력에 영향을 받습니다.

Rend has had it's duration reduced. Total damage dealt is unchanged.
분쇄의 지속시간이 감소되었습니다. 총 피해량은 변경되지 않았습니다.

Challenging Shout cooldown reduced to 3 minutes.
도전의 외침의 재사용 대기시간이 3분으로 감소했습니다.

Revenge's tooltip has been clarified.
복수의 툴팁이 보다 명확해졌습니다.

The bonus damage dealt by Cleave and Heroic Strike has been increased.
회전베기와 영웅의 일격으로 인한 추가 피해량이 증가했습니다.

There is now only one rank of the Overpower ability. Bonus damage removed.
압도 능력이 한 개의 단계만을 가집니다. 보너스 피해는 제거되었습니다.

Spell Reflection now costs 15 rage
주문 반사가 이제 15의 분노를 소비합니다.

The stun from Mace Specialization now has a 6 second cooldown.
둔기 전문화로 인한 기절 효과가 6초의 재사용 대기시간을 갖습니다.

Improved Rend's name changed to Bloodletting, it now also affects the Bloodbath skill.
분쇄 연마의 이름이 유혈(Bloodletting)로 변경되었으며 피의 숙청 스킬에도 영향을 줍니다.

Death Wish no longer grants fear immunity.
죽음의 소원이 더 이상 공포에 면역효과를 부여하지 않습니다.

Anticipation now increases your chance to dodge by 1% per point, instead of increasing your defense skill.
직감이 이제 회피 확률을 포인트 당 1%씩 증가시켜 줍니다.

Iron Will now reduces the duration of Stun and Charm effects on you by 10/20/30% instead of giving you a chance to resist these effects.
강건한 의지가 이제 기절과 현혹 효과에 저항할 확률을 높여주는 대신 지속시간을 10/20/30%만큼 감소시켜 줍니다.

Improved Bloodrage now increases rage generated by 25/50%.
피의 분노 연마가 이제 분노 생성량을 25/50%만큼 증가시켜 줍니다.

Improved Shield Bash now also increases your Shield Slam damage by 5/10%.
방패 가격 연마가 이제 방패 밀쳐내기의 피해량 또한 5/10%만큼 증가시켜 줍니다.

Improved Disarm now reduces the cooldown on your Disarm and Shield Break abilities by 5/10/15 seconds, and additionally will cause any targets you've disarmed to take 5/10/15% extra damage.
무장 해제 연마가 이제 무장 해제와 방패 부수기(Shield Break)능력의 재사용 대기시간을 5/10/15초만큼 감소시켜 주며 대상을 무장 해제시켰을 때 5/10/15%의 피해를 입힙니다.

The amount of charges on Sweeping Strikes has been reduced to 3.
휩쓸기 일격 효과의 지속 횟수가 3회로 감소되었습니다.

Poleaxe Specialization now also increases the damage your critical strikes with Polearms and Axes do by 1% per point in addition to it's old effect.
장창 전문화가 이제 기존의 효과 대신 장창류와 도끼류의 치명타 피해량을 포인트 당 1%씩 증가시켜 줍니다.

Improved Revenge now increases the damage dealt by your Revenge ability by 8/16/25% in addition to it's old effect.
복수 연마가 이제 기존의 효과 대신 복수 능력으로 인한 피해량을 8/16/25%만큼 증가시켜 줍니다.

Concussion Blow now causes damage equal to 25% of your attack power and has had it's cooldown reduced to 30 seconds. In addition the damage caused by Concusion Blow generates high threat.
충격의 일격이 이제 전투력의 25%에 해당하는 피해를 입히며 재사용 대기시간이 30초로 감소되었습니다. 추가로 충격의 일격으로 인한 피해는 높은 위협수준을 생성합니다.

Last Stand's cooldown reduced to 2 minutes.
최후의 저항의 재사용 대기시간이 2분으로 감소합니다.

Blood Craze now regenerates 2/4/6% of your health after being the victim of a critical strike.
피의 광기가 이제 치명타를 적중시킨 뒤에 생명력을 2/4/6%만큼 회복시킵니다.

Bloodthirst now recoverd 1.5% of your max health per hit. Bloodthirst now has only one rank.
피의 갈증이 이제 공격 적중 당 전체 생명력의 1.5%만큼씩 회복시킵니다. 피의 갈증은 이제 한개의 단계만을 가집니다.

Improved Disciplines (Rank 1) now reduces your cooldowns on Retaliation, Reckless and Shield by 5 minutes and increases their duration by 3 seconds.
신체 단련(1단계)는 이제 보복, 무모한 희생, 방패의 벽의 재사용 대기시간을 5분으로 감소시켜 주고 지속시간을 3초만큼 증가시켜 줍니다.

Unknown 불명

The mob ability Shadow Cleave now lists "Requires Demon Form".
몬스터의 능력 중 어둠의 회전베기가 이제 "악마 형상 필요"로 표기됩니다.


이글루스 가든 - [WoW] 와우세상 더 신나게 즐기기

덧글

  • 베로스 2008/05/23 13:04 # 답글

    냥꾼 전장펫 대세는 늑대인가? 물기 재사용시간이 없어졌다고? 흠..... 이건 미묘 기력을 무한으로 빼았겠네.... 하지만 야냥으로 하면 살퀭이 뎀딜이 장난이 아니겟 군요.
  • 폐묘 2008/05/24 00:11 #

    냥꾼펫은 잘 몰라서 ㅎ_ㅎ
  • Glen 2008/05/23 13:16 # 답글

    Improved Disciplines (Rank 1) now reduces your cooldowns on Retaliation, Reckless and Shield by 5 minutes and increases their duration by 3 seconds.
    이거 '5분으로 감소'가 아니라 '5분 감소' 로 바꿔야 됩니다. 즉 기존 30분->25분이 되는 거겠죠. 방벽 쿨탐이 5분이면 초절정 개사기 ㄷㄷㄷㄷㄷㄷ
  • 폐묘 2008/05/23 18:49 #

    앗 그렇군요 너무 긴걸 번역하다보니 실수를 ㄷㄷ
  • 서넬 2008/05/23 19:24 # 답글

    다 읽어보지도 못했...................

    우우 기네요 이거 -_-;;
  • 폐묘 2008/05/24 00:11 #

    네 길어요-_-번역하다가 눈돌아갈뻔..
  • 리젯 2008/05/23 22:19 # 답글

    와우가든에서 보고 놀러왔습니다. 안녕하세요~
    흠 사제라서 그런지 아무래도 아직은 좀 많이 애매하게 생각되네요. 흠..
    아무튼 잘 읽었습니다! 저걸 다 번역하시다니 대단 +_+;
    앗 링크 추가해도 괜찮을까요? 음컁컁;
  • 폐묘 2008/05/24 00:12 #

    네 반갑습니다^_^/
    사제도 암사의 광역공격 추가에 지능 증가특성 등등 나름 상향인것 같아요. 사제 안해봐서 잘 모르겠지만요;
    링크는 환영입니다 ㅎ_ㅎ/
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