[3.3] 10/8일 빌드 업데이트 변경사항 일부 by 폐묘

출처는 http://www.mmo-champion.com/ 입니다.

오늘 빌드 업데이트되면서 패치노트에 일부 추가사항이 있었네요.
그 중 일부만 끄집어봤습니다.

Many of the tail sweeps with knockback effects will no longer hit players’ pets.
대다수의 넉백을 동반한 꼬리치기 능력이 플레이어의 소환수를 때리지 않습니다.

->사냥꾼이나 부죽한테는 매우 좋겠군요.


Area-of-Effect Damage Caps: We’ve redesigned the way area damage is capped when hitting many targets. Instead of a hard cap on total damage done, the game now caps the total damage done at a value equal to the damage the spell would do if it hit 10 targets. In other words, if a spell does 1000 damage to each target, it would hit up to 10 targets for 1000 each, but with more than 10 targets, each target would take 1000 damage divided by the number of targets. 20 targets would be hit for 500 damage each in that example.
광역 공격 피해량 제한: 여러 대상을 공격하는 피해량의 제한 방식을 변경했습니다. 총 피해량에 제한이 있었던 대신, 총 피해량이 10명의 대상에게 피해를 입힐 때가 기준이 됩니다. 다시말하자면 각 대상에게 1천씩의 피해를 입히는 경우 10명의 대상에게라면 각 대상마다 1천씩의 피해를 입히지만, 10명의 대상을 넘어갈 경우 1000의 피해들은 그 수에따라 나눠지게 됩니다. 예를 들어 20명을 공격한다면 500의 피해를 입겠죠.

->흠 광역 피해량 계산법이 뭔가 달라지는 듯. 대상 수가 많아질수록 너프 인걸지도.. 특히 오닉 새끼용 처리때?

Pet Resilience: All player pets now get 100% of their master’s resilience.
소환수의 탄력도: 모든 플레이어의 소환수는 플레이어 탄력도의 100%만큼 탄력도를 적용받습니다.
->투기장은 잘 안뛰지만 필요한 사항이었다고 봄

Taunt Diminishing Returns: We’ve revised the system for diminishing returns on Taunt so that creatures do not become immune to Taunt until after 5 Taunts have landed. The duration of the Taunt effect will be reduced by 35% instead of 50% for each taunt landed. In addition, most creatures in the world will not be affected by Taunt diminishing returns at all. Creatures will only have Taunt diminishing returns if they have been specifically flagged for that behavior based on the design of a given encounter.
도발의 점감 효과: 도발에 따른 점감 효과를 재구성하여 더는 도발 이후 5초동안 대상이 도발에 면역이 되지는 않도록 했습니다. 도발 효과의 지속시간은 점감효과가 적용되면 35%씩 감소하게 됩니다.(기존 50%) 추가로, 대부분의 몬스터는 도발 점감 효과에 영향을 받지 않을 것입니다. 도발 점감 효과가 적용되도록 설계된 특정 몬스터들에게만 이러한 점감 효과가 적용될 것입니다.

->탱커들이 꽤 좋아할만한 소식이군요. 도발 점감 효과가 어떤몹들에게 적용될지가 궁금할 따름.

Battleground Experience: Battleground experience gained is now based on the level of the player gaining experience, rather than the highest possible player level in that Battleground.
전장 경험치: 전장에서의 경험치는 이제 해당 플레이어의 레벨에 따라 달라지며, 기존처럼 전장에 들어온 최고 레벨 플레이어에 따라 경험치량이 정해지지는 않게 됩니다.
->70렙 그대로인 냥꾼 캐릭이 있는데 귀찮아서 렙업을 못하고 있음..[..] 패치되기 전에 전장이라도 뛰어줄까;;

뭐 대부분 반가운 내용이네요.


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